Pamokos kitoje erdvėje. Edukacinė-patyriminė kelionė į Estiją

• Paskelbė : Gitana Ruškienė
  • Paskelbta: 2024-06-02
  • Kategorija: Išvykos

Grupė 5a, 5b, 8a klasių mokinių  paskutinėmis gegužės  dienomis vyko į edukacinę-pažintinę kelionę į Estiją. Anksti ryte išvykome iš Klaipėdos. Kelionė per Lietuvą  ir Latviją. Grožėjomės Lietuvos gamta, klausėmės pasakojimų apie Latviją. Atvykome į Estijos sostinę Taliną. Daug puikių įspūdžių paliko ekskursija pėsčiomis po Talino senamiestį, įtrauktą į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą: Tompea pilis, kurioje įsikūręs Estijos parlamentas, A. Nevskio ortodoksų katedra, XVI a. gotikinė Domo katedra, „Trumpoji koja“, miesto rotušė, „bandelių“ skersgatvis, nuostabieji Viru vartai, „Storosios Margaritos“ bokštas bei apžvalgos aikštelės, nuo kurių atsiveria nuostabus vaizdas į Talino įlanką ir senamiestį.

Kitą dieną vykome į Tartu.   Mokinių laukė puikus laikas AHHAA mokslo centre, kur galėjome susipažinti su mus supančiais reiškiniais interaktyviu būdu. Tai didžiausias Baltijos šalių mokslo centras, kuriame viskas kitaip nei įprastuose muziejuose, galime liesti ir išbandyti viską patys. Derinant specialiuosius efektus ir erdvinį vaizdą, sukuriama neįtikėtina, kvapą gniaužianti realybės iliuzija. Čia lankytojams siūloma milžiniška energijos mašina (Niutono obelis), ypatingos technologijos Hobermano sfera, nuotykių liftas į žemės gelmes, didelis skruzdėlynas, mini laboratorijos, vaikų birža, mokslo parduotuvės ir daug kitų įdomių dalykų. Šiame moderniame muziejuje pasinėrėme į mokslo pasaulį. Mokiniai išbandė daugumos eksponatų veikimą, skraidė ir vairavo simuliatorius, stebėjo ir klausė paskaitos apie žvaigždynus, planetas ir galaktikas.

Vėliau apžiūrėjome Tartu. Įdomi ekskursija po seniausią miestą Baltijos šalyse: Rotušės aikštė, Šv. Jono bažnyčia ir jos apžvalgos aikštelės, akmenimis grįstos gatvelės, Tomemegi kalva su „Toravere“ observatorija, Domo katedros griuvėsiai, „Velnių“ ir „Angelų“ tiltai.

Taigi, dvi dienos pamokų kitaip. Mokiniai pabuvojo chemijos, biologijos,  fizikos, geografijos, istorijos, matematikos, anglų kalbos pamokose kitaip.  Per įvairias veiklas mes ugdėme komunikavimo, pažinimo, skaitmeninę, kūrybiškumo, kultūrinę, pilietiškumo, socialinę, emocinę ir sveikos gyvensenos kompetencijas.  Grįžome dainuodami, linksmi, sveiki, kupini gerų įspūdžių ir malonių prisiminimų.