2020 09 14

 Gerbiami mokyklų vadovai, mokytojai, mokiniai, jų tėvai, visi didelės švietimo bendruomenės nariai,

Nuoširdžiai dėkoju Jums, visai švietimo bendruomenei už mokyklų pasirengimą naujiems mokslo metams, sklandų jų startą, lyderystę, bendruomenės sutelktumą ir operatyvius sprendimus nustačius COVID-19 atvejus.

Kiekviena mokykla, kiekvienas mokyklos vadovas, atsižvelgdamas į bendras rekomendacijas, pertvarkė įprastą mokyklos darbą. Mokinių klasėms priskirti kabinetai, atverti atsarginiai išėjimai, kitaip suplanuoti bendri renginiai. Dėl tinkamo srautų valdymo kai kuriose mokyklose ugdymas organizuojamas derinant mokymą mokykloje su nuotoliniu mokymu ar daliai klasių pradedant pamokas vėlesniu nei įprasta metu. Daugiausia pasikeitimų pajuto didelės mokyklos, kur net menkiausi judėjimo apribojimai pareikalauja didesnių administracijos, mokytojų ir mokinių pastangų.

Labai svarbu, kad bendruomenėse visi suprastų organizacinių pokyčių reikalingumą. Jie atlikti todėl, kad galėtume labiau saugoti vieni kitus: mokinius, mokytojus, visus darbuotojus ir mokyklose susitinkančiųjų šeimas.

Suprantama, norisi gyventi laisvai ir įprastai, todėl pokyčiai kelia tam tikrų nepatogumų. Bendraudami su mokyklų vadovais, girdime jūsų lūkesčius, pasiūlymus. Atsižvelgus į juos, taip pat į pandeminę situaciją, rekomendacijos gali būti koreguojamos.

Pasibaigusi vasara į mokyklas sukvietė daugiau kaip 323 tūkst. mokinių. Matome situacijas, kai mokyklose nustatomi COVID-19 atvejai. Dėkoju mokyklų vadovams, mokyklų steigėjams - savivaldybių atstovams, kurie susidūrę su infekcijos atvejais, veikė sutelktai ir operatyviai, kartu priėmė sprendimus, operatyviai įtraukė ir informavo tėvus. Sėkmingas algoritmo taikymas yra puikus pavyzdys, kaip galima užkirsti kelią pandemijai ugdymo įstaigose.

Esame informavę mokyklas apie svarbiausius pirminius veiksmus nustačius ar įtarus COVID-19 susirgimo atvejį. Juos ir kitus veiksmus su mokyklomis artimiausiu metu taip pat aptars Nacionalinio visuomenės sveikatos centro specialistai.

Kaip niekada svarbus mokyklos ir šeimos ryšys – tėvų pagalba ir atsakingas požiūris. Todėl kviečiu visus mokyklų bendruomenių narius laikytis mokyklose įvestų naujų taisyklių ir rekomendacijų. Jei mokykloje sutarta, kad mokiniai bendrose erdvėse dėvi kaukes ar kitas apsaugines veido priemones -– pasirūpinkime, kad vaikai jas turėtų, padrąsinkime jas dėvėti. Jei mokyklos lauko teritorija nėra aptverta ir mokykla negali užtikrinti saugaus mokinių poilsio pertraukų metu lauke, padėkime mokyklai pasirūpinti mūsų vaikų saugumu ir poilsiu mokyklos viduje ir priminkime vaikams, kad jie neturėtų pertraukos metu palikti mokyklos lauko teritorijos, kai tai nėra būtina. Mokykla bus pajėgi sėkmingai tvarkytis su pandemijos iššūkiais tik tada, jei šeimos pritars mokyklos taisyklėms, jų laikysis ir bendradarbiaus su mokyklos administracija ir mokytojais, jei stebės vaikų sveikatą ir nerizikuos leisti į pamokas sergančiųjų.

Ar apsaugosime vienas kitą, labai priklauso nuo kiekvieno mūsų. Todėl kviečiu mokyklų bendruomenių narius visus sunkumus ir iššūkius įveikti dirbant kartu.

Švietimo, moksloir sporto

ministras Algirdas Monkevičius


 

KLAIPĖDOS PRANO MAŠIOTO PROGIMNAZIJOS COVID-19 LIGOS (KORONAVIRUSO INFEKCIJOS) VALDYMO PRIEMONIŲ PLANAS ORGANIZUOJANT UGDYMO PROCESĄ

 

 

Klaipėdos miesto anglų kalbos 8-ų klasių mokinių viešojo kalbėjimo konkursas

2019 12 02

Lapkričio 28 dieną mūsų mokykloje  vyko  Klaipėdos miesto 8-ų klasių mokinių anglų kalbos viešojo kalbėjimo "School strike for climate" by Greta Thunberg. Is it a proper way to protest?" konkursas.  Dalyviai anglų kalba turėjo argumentuotai pagrįsti savo nuomonę dėl pasaulinio atšilimo bei jaunos aktyvistės Gretos Thunberg pasirinkto būdo penktadieniais streikuoti ir neiti į mokyklą, taip atkreipiant dėmesį į šią pasaulinę problemą.  Vertinimo komisija, kurioje buvo dėstytojų iš LCC tarptautinio universiteto bei  anglų kalbos mokytojos iš  Klaipėdos Ažuolyno, Baltijos, bei Vėtrungės gimnazijų, pasidžiaugė dalyvių kalbos įtaigumu, originalumu bei sklandžia anglų kalba. Meda Kniežaitė (8a klasė) atstovavo mūsų mokyklai. Visi dalyviai gavo padėkos raštus, o nugalėtojai diplomus bei atminimo dovanėles iš LCC tarptautinio universiteto.

Anglų kalbos mokytoja Zita Juškaitė

Literatūrinis žaidimas ,,Vaikai vaikams apie knygas“

2019 12 02

Mūsų mokyklos komanda (Kasparas Razmas, Andrius Jurevičius, 5c, Augustė Tažytė, 6a, Justė Būdvytytė, 6c) dalyvavo literatūriniame žaidime „Vaikai vaikams apie knygas“, kurį organizavo Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos lietuvių kalbos mokytojos. Renginio tikslas - skatinti mokinių poreikį skaityti ir būti kūrybiškiems.

Renginys prasidėjo progimnazijos teatro klasėje. Čia susirinkę į popietę mokiniai žiūrėjo moderniai interpretuotą Justino Marcinkevičiaus poemą „Grybų karas“. Po spektaklio dalyviai rinkosi į atvirą mokyklos erdvę dalyvauti literatūriniame žaidime. Progimnazijų komandos kūrė poemos tęsinį pagal įvairius literatūros tipus. Mūsų komandai teko nelengva užduotis – sukurti humoristinę poemos ištrauką, ją iliustruoti. Be to, burtai lėmė, kad mašiotukai pirmieji pristatė kūrybinį savo darbą. Žaidimo dalyviams buvo netikėta, kai Augustė ir Andrius prabilo eiliuota kalba humoristiškai perteikdami Justino Marcinkevičiaus poemos dvasią ir pralinksmindami žiūrovus.

Visiems dalyviams buvo įteikti Padėkos raštai ir palinkėta toliau puoselėti kūrybinį pradą. 

Sukurta medžiaga  bus įrišta į šio renginio knygą ir eksponuojama Simono  Dacho progimnazijos muziejuje.

 Lituanistės Vilieta ir Romana

Nacionalinė aplinkosaugos olimpiada

2019 11 29

„Žemė, kurią čia radome, neturėtų dusti nuo mūsų atliekų“ (V. Vitkauskas)

Lapkričio 20 dieną, 7–8 klasių mokiniai dalyvavo Nacionalinėje aplinkosaugos olimpiadoje. Olimpiados tikslas – šviesti moksleivius aplinkosaugos tema, skatinti juos domėtis, formuoti aplinkai draugiškus įpročius.

Mokytoja R. Rapolavičienė

Antras Sveikatiados iššūkis– „400 g daržovių ir vaisių kasdien!”

2019 11 29

Visą lapkričio mėnesį 2a ir 2c klasės mokiniai tęsia „Sveikatiados" projekto veiklas. Dalyvių padaugėjo - prisijungė ir paruošiamosios klasės mokinukai. Vykdome antrą Sveikatiados iššūkį – „400 g daržovių ir vaisių kasdien!” Kiekvienoje klasėje po pirmos pamokos skelbėme „Sveikąją pertrauką“, kurios metu kiekvieną dieną valgėme ir vaišinome vienas kitą “sveikata“. Aiškinomės, kuriuos vaisius ir daržoves vaikai mėgsta labiausiai, kurios sultys – skaniausios ir sveikiausios. Patys mažiausieji išsiaiškino, kad  skaniausia tai, ką pasidarai pats. Jie gaminosi vaisių ir pieno kokteilius. Vaikai ieškojo informacijos apie vitaminų „bombas“ ir „sprogdino“ jas kiekvienoje klasėje. Mūsų šūkis:

Būkim stiprūs ir sveiki, gudrūs, energingi ir linksmi...

Valgykim daržoves ir vaisius – tada sveikatos mumyse tikrai daug bus...

Visi nusprendėme, kad sveiki būsim tik tada, jei rūpinsimės ja kiekvieną dieną. Todėl  ir toliau kiekvieną dieną pirmąją pertrauką tęsime „Sveikosios pertraukos“ idėją.

2a klasės mokytoja Irena Micevičienė

„Profesijų labirintai”

2019 11 19

Lapkričio 14 dieną 6a klasės  komanda, Martynas Alčauskis, Auksė Arlauskaitė, Aringas Razma, Augustė Tažytė, Ignas Ūkanis dalyvavo Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo mokyklų, ugdymo karjerai konkurse – „Profesijų labirintas“. Konkurso metu  sprendė įdomias užduotis, domėjosi profesijų pasauliu bei ieškojo išėjimo iš painaus profesijų labirinto.

 R.Rapolavičienė

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir informaciniais tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus, kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Patvirtinkite savo sutikimą juos naudoti, paspausdami „Sutinku“. Daugiau informacijos apie privatumo politiką.