Išmokime saugiai žaisti ir dirbti kompiuteriu

Nuo devintojo dešimtmečio, kai pasklido naujos technologijos, išaugo vaikų karta, neįsivaizduojanti nė dienos be kompiuterių. Dažnas mokinukas, tik pravėręs namų duris, lekia įsijungti kompiuterį ir šalia jo praleidžia visą savo laisvalaikį. Kompiuteris suteikia daug reikalingos informacijos, tačiau, ilgą laiką sėdint prie kompiuterio, varginamos akys: jos gali ašaroti, parausti, vėliau matosi neryškus vaizdas, silpnėja rega. Netaisyklingai sėdint prie kompiuterio nukenčia stuburas, įsitempia sprandas ir pečiai. Dėl pastovios priverstinės padėties įsitempia nugaros raumenys ir jau jauname amžiuje dažną vargina nugaros skausmai, vėliau gali iškrypti stuburas. Ilgai žaidžiant ar dirbant kompiuteriu alinama nervų sistema, tampame irzlūs, kankina galvos skausmai bei nuolatinis nuovargis, nemiga, negalėjimas susikaupti, sunkiau sekasi mokytis, gali pradėti skaudėti riešų sąnariai. Dėl judėjimo stokos gali atsirasti viršsvoris. Todėl žaiskite arba dirbkite kompiuteriu taip, kad jis nepakenktų sveikatai:

  • Darykite poilsio pertraukėles: 9-12 metų vaikams patartina prie kompiuterio praleisti nedaugiau kaip 45 min. darant 15 min. pertrauką. Naudotis kompiuteriu vyresniems vaikams patariama nedaugiau kaip 2-3 val. per dieną, kas 30 min. darant pertraukas
  • Ekranas turi būti ne mažiau nei 40 cm nuo akių
  • Plaštakos turi laisvai gulėti ant klaviatūros. Kompiuterio ekranas turi būti akių aukštyje
  • Alkūnės turi būti arti kūno ir arti klaviatūros, riešas turi būti tiesus
  • Kompiuterio ekranas negali būti tiesiogiai po lempomis, o į šoną nuo jų
  • Sėdėti prie kompiuterio reikia nesusikūprinus, tiesiai ir patogiai, geriausia tinka kėdė su atlošu
  • Pečiai sėdint turi būti atpalaiduoti, kojos turi būti sulenktos per kelius, jokiu būdu negalima kojų užkelti viena ant kitos, kad nesutrikdytumėte kraujotakos kojose
  • Pasimankštinkite: pakelkite į viršų ir nuleiskite rankas, palinguokite galva, papurtykite delnus
  • Dažnai mirksėkite, nes taip mažinami džiūvimo reiškiniai akies junginėje
  • Darykite trumpas mankšteles akims-taip pailsi akys: stipriai užsimerkite ir atsimerkite, pažvelkite pro langą į tolimiausiai esantį daiktą, pasukinėkite akis ratu
Hits: 5256

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir informaciniais tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus, kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Patvirtinkite savo sutikimą juos naudoti, paspausdami „Sutinku“. Daugiau informacijos apie privatumo politiką.