Kelionė po Baltijos šalis

2018 05 06

Balandžio 27 dienos ankstų rytą didelis būrys progimnazijos 5-7 klasių mokinių, palydėti tėvelių bei palaiminti kapeliono Mindaugo, patraukė į 3 dienų kelionę po Baltijos šalis. Kelionė autobusu iki Estijos neprailgo: pilni juoko, klegesio, pokalbių ir  laukdami nuotykių mokiniai kantriai važiavo tikslo link.

Pažintis su Talinu prasidėjo nuo Estijos laivybos muziejaus, kuris sužavėjo ir mokinius, ir juos lydinčius mokytojus bei tėvelius. Po to tęsėme ekskursiją po Talino senamiestį:  aplankėme Katedrą, panoramines aikšteles,  Tompea pilį, Parlamentą,  „Ilgąją“ ir „Trumpąją“ kojas, „Storosios Margaritos”, Hermano ir „Žvilgsnio į virtuvę“ bokštus, Rotušės aikštės ansamblį, miesto gynybinę sieną.

Kitos dienos rytą kėlėmės keltų į Helsinkį. Ir vėl mūsų laukė įdomi ekskursija po dar vieną Baltijos miestą. Aplankome Uspenskio soborą, jachtų prieplauką, Senato aikštę, kur yra senatas, universitetas, universiteto biblioteka, miesto katedra, paminklas imperatoriui Aleksandrui II, Rotušė, prezidento rūmai.  Visi lieka sužavėti unikalia granitinėje uoloje iškalta Tempeliaukio bažnyčia. Užsukame ir į zoo sodą. Miesto panoramą stebėjome ir sukdamiesi apžvalgos ratu. Kad labiau susipažintume su Suomijos gamta, kėlėmės į Saumuolinos akmeninę salą. Ir daugelis pirmą kartą turėjo galimybę pasivažinėti tramvajumi. Po intensyvios kelionės po Helsinkį, visi grįžę einame miegoti,  nes dar laukia trečioji diena Tartu mieste.

Trečioji diena prasidėjo nuo ekskursijos po Tartu senamiestį: aplankėme Rotušės aikštę ir fontaną “Besibučiuojantys studentai”, Šv. Jono bažnyčią, Senoją observatoriją,  Domo katedros griuvėsius “Velnių” ir “Angelų” tiltai, paminklą Tartu universiteto įkūrėjui švedų karaliui Gustavui II Adolfui, Tartu universiteto pastatų kompleksą. Kelionė užbaigėme didžiausiame  Baltijos šalyse mokslo centre AHHAA. Tai vienas moderniausių muziejų pasaulyje. Čia vaikai išbandė veidrodžių labirintą, Miunhauzeno bokštą, nuotykių liftu nusileidimą į žemės gelmes, pasivažinėjo dviračiu ant lyno, pakabinto kelių metrų aukštyje. Gamtos salėje stebėjo skruzdėlių gyvenimą tikrame skruzdėlyne, pasigrožėjo jūros gyvūnijos pasauliu. Pilni įspūdžių bei patirtų malonių akimirkų kelionės po Baltijos šalis grįžome namo.